دانش اس ام اس ماركتينگ
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 13
دیروز : 3
افراد آنلاین : 1
همه : 329
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

يك رابطه صميمانه جز با تعامل و همراهي شكل نمي­گيرد. به ارتباط خود با دوستانتان فكر كنيد، اگر هر چندوقت يكبار با هم صحبت نكنيد و ديداري تازه نكنيد اين رابطه به كجا مي­رسد؟ روز به روز از هم دورتر مي­شويد و اين رابطه چيزي جز فراموشي ندارد. رابطه بين مشتريان و صاحبين كسب و كار هم به اين صورت است. بعد از جذب يك مشتري، بيشترين تلاش يك مجموعه ارتباط موثر با مشتري و رضايت اوست. اين ارتباط اگر برنامه ريزي شده و حرفه اي باشد مي­تواند يك مشتري راضي و وفادار بسازد كه بسيار براي مجموعه ارزشمند است.

زيرا اين مشتري با خيال راحت و بدون ترديد خريد مي­كند و از خدمات استفاده مي­كند. به همان اندازه كه جذب مشتري جديد براي رشد و فروش بيشتر داراي اهميت است، نگهداشت مشتري فعلي نيز مهم است. زيرا كه هزينه اي كه براي جذب مشتري جديد صرف مي­شود ۵ برابر حفظ مشتري قديمي است. در اين بين برخي از مناسبت ها مثل نوروز پتانسيل بسيار بالايي براي ارتباط گرفتن با مشتريان دارند. در ادامه به چند راهكار عالي مثل ارسال پيامك، براي استفاده بهتر كسب و كارها از سال نو براي زنده كردن ارتباطات مي­پردازيم.

ارسال هداياي تبليغاتي

خريد هديه و عيدي فقط مخصوص خانواده و دوستان نيست، هداياي تبليغاتي مناسب براي كسب و كارها وجود دارد كه بهترين گزينه براي هديه دادن هستند. اين هدايا عموما با قيمت مناسب و كاربردي توليد مي­شوند. امكان چاپ لوگو بر روي اين هدايا از ويژگي هاي بارز اين هدايا هستند كه پيشنهاد مي­شود لوگو مجموعه خود را در ابعاد مناسب در گوشه اي از كار قرار دهيد و كل فضا را اشغال نكنيد تا رغبت مشتريان براي استفاده از هديه شما بيشتر شود.

سررسيد و تقويم هاي سال جديد پر كاربرد ترين هداياي تبليغاتي به شمار مي­روند كه براي مشتريان ارسال مي­شود. در واقع مي­توان گفت هيچ چيز به اندازه تقويم سال جديد كه از نظر بصري هم جذاب باشد شما را ياد مشتريان نمي­اندازد. بهتر است از ابتدا در crm علاوه بر شماره تلفن و نام و نام خانودگي مشتريان، آدرس آنها را نيز ثبت كنيد تا در اين مواقع بدون نياز به تماس مجدد هدايا را براي آنها ارسال كنيد.

تماس با مشتريان

يكي از راه هاي تقويت ارتباط با مشتريان برقرار كردن تماس با مشتريان است. هيج زماني بهتر از پايان سال نيست كه بخواهيد ضمن تبريك سال نو، نظر و خواسته آنها را درباره مجموعه خود بپرسيد. در حين تماس حتما از فاميلي براي خطاب قرار دادن مشتري استفاده كنيد تا تماس شما از فضاي غريبه به فضاي آشنا تبديل شود و راحت تر سپري شود.

خيلي سريع به سراغ اصل مطلب برويد و وقت مشتري را نگيريد. در تماس تلفني مي­توانيد از مشتري بخواهيد پرسشنامه اي كه درباره نحوه ارائه خدمات براي او ايميل شده را پاسخ دهد و در جهت بهبود خمات به شما كمك كند. مي­توانيد براي اين كار امتياز يا تخفيف ويژه اي هم در نظر بگيريد. در پايان از وقتي كه براي شما گذاشته شده كمال قدرداني را انجام دهيد.

ارسال پيامك تبريك

 

ارسال پيامك به مشتريان عضو در باشگاه مشتريان يك راه تبريك سريع، ارزان و ماندگار است كه بسيار براي مشتريان ارزشمند و جذاب است. محتوايي كه براي اين پيامك در نظر مي­گيريد نشان دهنده مجموعه شماست، اگر فضاي صميمانه در هويت برند شما مطرح است بايد در متن پيامك هم اين فضاسازي ايجاد شود و اگر مي­خواهيد فضاي رسمي وجود داشته باشد بايد از ارسال محتواي طنز خودداري كنيد. در ابتداي پيام از اسم مشتري استفاده كنيد با عناويني مثل محمد عزيز و …، و در پايان از برند خود نام ببريد. اين پيام مي­تواند حاوي كد تخفيف براي استفاده از محصولات يا خدمات شما باشد كه در ادامه به آن مي­پردازيم.

 

ارائه كد تخفيف به مناسبت نوروز

ارائه كد تخفيف يكي از روش هاي يادآوري برند به مشتري محسوب مي­شود كه اگر مشتري به دليل قيمت بالا از محصول يا خدمات ما استفاده نكند با اين روش تصميم او براي خريد يا استفاده از خدمات مصمم تر مي­شود. كد تخفيف شامل حروف و اعداد مي­شود كه بهتر است به مناسبت نوروز از همين نام براي كد تخفيف استفاده شود مثل norooz99، مي­توان در كد تخفيف از نام برند هم استفاده كرد مثل snappnorooz99 . براي استفاده از كد تخفيف حتما بازه زماني تعريف كنيد و اگر در طي تماس تلفني اهداي كد تخفيف را به كاربر اعلام مي­كنيد، حتما از طريق پيامك براي او ارسال كنيد.

ارائه كد تخفيف به مناسبت نوروز

شبكه هاي اجتماعي هميشه مورد توجه ويژه كاربران قرار گرفته اند، خصوصا در تعطيلات نوروزي كه اوقات فراغت خيلي از افراد به شمار مي­رود. نوروز بهترين زمان براي ايجاد كمپين هاي شبكه هاي اجتماعي محسوب مي­شود. در اين كمپين ها مي­توان مسابقه هاي مرتبط با نوروز برگزار شود و در انتهاي تعطيلات قرعه كشي و جوايز اعلام شود. در محتواي شبكه هاي اجتماعي در اين ايام سعي كنيد تفريحات و سرگرمي هايي براي اوقات فراغت نوروز ارائه كنيد.

ارائه اطلاعات مربوط به شهرهاي مختلف ايران كه مرتبط با كسب و كار شما باشد يكي از جذاب ترين محتواها به چشم كاربران است. سعي كنيد در اين ايام از كمپين هاي ugc استفاده كنيد زيرا كه در اين ايام كاربران وقت و انرژي بيشتري براي فعاليت در شبكه هاي اجتماعي دارند و احتمال ديده شدن برند شما هم بيشتر است.

 

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۳۲:۱۷ ] [ نازنين بيات ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب